امام جمعه ابرکوه:

جاذبه و دافعه باید از شئونات عملی جامعه باشد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور معاون اجتماعی استاندار یزد برگزار شد بر فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تأکید نمود.

امام جمعه ابرکوه اظهار داشت:در بحث آسیب های اجتماعی ضرورت دارد تا مراحل فرهنگ سازی و بویژه پیشگیری صورت پذیرد.

حسینی خاطر نشان ساخت که با این اقدامات، نسبت به دفع مفاسد و جذب مصالح جامعه اقدام عملی صورت می پذیرد.

وی همچنین یادآور شد : این جاذبه و دافعه باید از شئونات عملی جامعه باشد، یعنی مردم با فراگیری فرهنگ دینی، خود به دنبال جذب معروف و خوبی ها و عمل نمودن به آن و دفع منکر و پلیدی ها و نا هنجاری ها و گناهان به عنوان آسیب به زندگی ، خانواده و ناموس خود باشند.

فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه، امر به معروف را منحصر به چند اداره و ارگان ندانست و آن را وظیفه ای همگانی ذکر نمود.

اسماعیل برزگر زاده همچنین در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بر نقش روحانیون در مساجد تأکید نمود و یادآور شد که در هر منطقه ای که دارای روحانی مستقر است، کمتر شاهد آسیب های اجتماعی هستیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه ها و کلاس های تربیتی برگزار شده در محل مسجد گل کاران ابرکوه، این برنامه ها را ارزنده توصیف و خواستار گسترش آن در دیگر مساجد با استفاده از اساتید مجرب گردید.

وی همچنین تبلیغات وسیع ، صحیح و به موقع در مورد کنترل آسیب های اجتماعی و همچنین برگزاری نمایشگاه های مرتبط در مکان های عمومی را از دیگر برنامه هائی دانست که می تواند نقش تأثیر گذاری در کنترل این آسیب ها داشته باشد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا